Jaarrapportage 2014

De Jaarrapportage van Stichting Weidegang kunt u hier downloaden: Jaarrapportage 2014

Stijging FarmWalk aanmeldingen
Ruim 70 WeideCoaches van Stichting Weidegang hebben inmiddels al 1600 melkveehouders getraind in de FarmWalk, of zijn daar op dit moment nog mee bezig. De aanmeldingen stijgen met sprongen: in 2013 gingen de coaches van start met 100 melkveehouders, in 2014 namen 500 melkveehouders deel in FarmWalk-groepen en dit jaar zijn het er 1000. Deze melkveehouders leren  gericht een ronde te maken door hun graspercelen om te kijken en te meten wat er gebeurt en op basis daarvan beslissingen te maken.

Adviesgesprekken en lezingen
Tijdens adviesgesprekken worden veehouders één op één door een WeideCoach geadviseerd. Bij lezingen wordt een programma verzorgt voor groepen melkveehouders. Inmiddels zijn er zo’n 20 WeideCoaches beschikbaar voor adviesgesprekken en lezingen.

De Weideman; meer dan 3000 abonnees
De Weideman, vakman op het gebied van gras en beweiden, geeft in het weideseizoen elke week actuele en praktische tips aan veehouders. De Weideman heeft inmiddels meer dan 3000 abonnees en ook zijn volgers via social media nemen wekelijks toe. Hier kunt u zich aanmelden voor de wekelijkse vakmail van De Weideman.

Nieuws van de Stichting
Wilt u op de hoogte blijven van de activiteiten en nieuws van Stichting Weidegang? Meld u dan hier aan.