Nieuw Nederlands Weiden

Nieuw Nederlands Weiden is dé oplossing voor melkveehouders die meer vers gras willen omzetten naar melk maar niet veel tijd willen besteden aan weiden. Met Nieuw Nederlands Weiden combineer je een hogere vers grasopname met een goede melkproductie. Het systeem is overzichtelijk voor zowel de melkveehouder en koe, omdat voor beiden, elke dag, duidelijk is waar ze aan toe zijn. Daarbij maakt Nieuw Nederlands Weiden het weiden robuust voor wisselende (weers-)omstandigheden en kun je je huiskavel gewoon in één keer maaien met je veldkavel. Nieuw Nederlands Weiden is óók geschikt om overzichtelijk te weiden met een grote koppel, een automatisch melksysteem of voor veehouders die een hoge melkproductie wensen.

De drie stappen van Nieuw Nederlands Weiden

1.Deel eenmalig je huiskavel op in percelen van gelijke grootte (met flexibele draadjes).

2.Selecteer elke 4-5-6 weken opnieuw welke percelen je in je weideplatform plaatst.

3.Roteer je koeien op je weideplatform. Elke dag een nieuw perceel en als je rond bent begin je weer op de eerste.

Zes demonstratiebedrijven van Nieuw Nederlands Weiden

Benieuwd hoe Nieuw Nederlands Weiden er in de praktijk uitziet? Dat kan! Stichting Weidegang heeft zes melkveebedrijven geselecteerd om Nieuw Nederlands Weiden te demonstreren.
» meer informatie of demonstratiebedrijf bezoeken?

Wil je aan de slag met Nieuw Nederlands Weiden?

Een WeideCoach kan je ondersteunen voor een vliegende start.

• De WeideCoach berekent de optimale perceelgrootte voor je bedrijf
  • De WeideCoach maakt samen met jouw en zijn tekenprogramma de ideale indeling voor je huiskavel
  • De WeideCoach geeft een advies omtrent het aantal percelen dat je moet opnemen in weideplatform in het voorjaar en de zomer, de bijhorende hoeveelheid bijvoeding en een advies voor bemesting

Prijs: € 375 ex BTW