Nieuwsberichten

Wilt u op de hoogte blijven van de activiteiten van Stichting Weidegang? Meld u aan voor onze nieuwsberichten.

2 februari 2014 - Ben jij adviseur of begeleider in de melkveehouderij en wil jij groepen melkveehouders gaan begeleiden en ondersteunen in de FarmWalk? Dan is dit je laatste kans! In 2015 zal Stichting Weidegang voor de derde en voorlopig laatste maal 30 WeideCoaches opleiden in de Praktijkschool voor Beweiding. Je kunt je t/m 31 oktober inschrijven door een mail te sturen naar Jessica Cornelissen (jessica.cornelissen -at- hinsa.nl).

WeideCoaches zijn professionele coaches die alles weten over het gras, de bodem en beweidingsplannen en die het vakmanschap hierover kunnen trainen bij melkveehouders. Door hen te helpen de focus jaarrond op het gras te leggen halen ze meer uit hun gras: meer werkplezier, tevreden koeien en meer opbrengsten.

Sinds 2013 zijn er ruim 40 WeideCoaches opgeleid, afkomstig van mengvoerbedrijven, accountants, en diverse adviesbureaus gericht op de melkveehouderij. Daarnaast zijn docenten van MASsen en HASsen opgeleid tot WeideDocent. Met de WeideCoaches en WeideDocenten geeft Stichting Weidegang invulling aan haar ambitie om vakmanschap over gras en beweiden bij melkveehouders en adviseurs sectorbreed te versterken. Met vakmanschap over gras en beweiden krijgen melkveehouders grip op weidegang en kunnen ze de resultaten verbeteren. Hierdoor zullen meer melkveehouders besluiten hun koeien te laten weiden. In de periode 2014-2016 wil de Stichting in totaal zo’n 3000 melkveehouders trainen in de FarmWalk.

Download hier de flyer over de Praktijkschool voor Beweiding voor WeideCoaches.
Flyer WC thumbnail